måndag 5 januari 2009

Mjuka "klappar"

Så var det dags för en sen "julmiddag" med Nisses brorsdotter I. och hennes båda grabbar G. och F. Dotter K. tog ju ett sabbatsår från gymnasiet förra läsåret och studerade i Spanien och befinner sig nu där på förlängt jullov/"praktikperiod". Hon kommer tillbaka till Sverige i slutet av januari för att gå sista terminen på gymnasiet.

Jag bjöd på mat som jag vet att grabbarna gillar. Jag hade skivat potatis som jag ugnsstekte tillsammans med kycklingfiléer och dessutom fanns det köttbullar och prinskorv. Som avslutning hallonglass med tinade blåbär/hallon. Visst är det roligt när man ser att det smakar bra och det blir tomt på faten.
Några inslagna julklappar blev det inte i år heller. Mina mjuka klappar blir väl mottagna i den här familjen och den här gången blev det vantar till I., K. och G. F. använder bara "sporthandskar" och fick i stället en fuskpolo, så han inte ska frysa om halsen.

3 kommentarer:

  1. Tack för upplysningen då vågar jag prova dem! Fina vantar du gjort!

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina vantar :-)

    SvaraRadera
  3. Så fina vantar! Undra på att mottagarna blev nöjda. Snart stick-cafédags, ska bli kul att ses igen! Kram

    SvaraRadera