fredag 30 maj 2008

Äntligen klar

Ja, det gäller naturligtvis Juno Regina, där mittpartiet tagit flera veckor att sticka, trots att jag stickat på den nästan varje dag. När jag sedan kom till det avslutande mönsterpartiet, så gick det på en dag. Nu håller jag på med blockningen och är väl ganska nöjd med den. Hade kanske tyckt bättre om den i en annan färg, t.ex. vinröd, men jag hade ju så mycket svart garn kvar, när jag stickat SOTS (Secret of The Stole), att det räckte till en sjal till och blev litet över i alla fall. Det är inte lätt att ta ett bra foto, men så här ser den ut idag.









Igår eftermiddag var det dags för stickcafé i Gubbens Trädgård. Vi var 7 damer som satt och stickade i strålande solsken. Det ä'r så skönt att kunna sitta ute. Hoppas det blir fint i sommar. Framförallt vill vi ha sol den 14 juni på WWKIP Day. Här kan man länka vidare för att läsa mer om på vilka platser man kommer att sticka världen över på den dagen.

5 kommentarer:

  1. Så mycket arbete..så många underbara spets-stickningsvarv...och väger som en fjäder!!
    Hur är det möjligt??Otroligt vacker.
    För fin att ha i fårhuset!!! Men det är du som stickat denna underbara skapelse och du kan bära den med värdighet!
    Må gott i solen.Kram/Ella.

    SvaraRadera
  2. Grattis till färdig Juno!!! :-)

    SvaraRadera
  3. J. wants to knit that stole for her sister's wedding!! You have such good taste. It's lovely.

    SvaraRadera
  4. Va fin den är, min kommer nog inte att bli klar känns de som den är ju så seg.
    Ha en go söndag på dej Metta.
    Eva.

    SvaraRadera
  5. Den blev ju jättefin! Är just färdig med första mönsterspetsen och påbörjat mittremsan, oj, är den seg? Får ta mig i kragen och börja direkt. Undrar hur mång sjalar du nu har där hemma, du är verkligen flitig! kram Kine

    SvaraRadera