tisdag 1 april 2008

Vår i luften och Fleece Artist

Så skönt det är att snön försvann så snabbt. Inte det minsta kvar av snölandskapet vi hade för en vecka sedan. Idag var det vår i luften och mer än 10 plusgrader i skuggan. I solen var det mycket varmt och jag var alldeles för varmt klädd vid middagens hundpromenad. Men värmen ska visst inte fortsätta så länge, så det gäller att njuta av varje stund. Det är också så härligt att höra koltrastarna sjunga. Tycker jag blir på gott humör då.

Idag kom ett efterlängtat paket med posten. Det var 2 härvor Fleece Artist i färgen Tangerine från Garnkorgen. Det tog ett tag innan jag kunde bestämma vilket garn jag skulle köpa till min Mystic Light. Till slut blev det samma garn som Anna själv använt till originalsjalen och kanske har vi valt samma färg också. Garnet känns underbart och jag längtar efter att snarast komma igång med stickningen, då ledtråd 2 kommer redan i morgon. Det är inte bra att hamna efter redan från början. Nu är spetsstickning inte något man kan sitta och sticka framför TV:n, då det kräver stor koncentration, så där får jag väl fortsätta sticka sockor. Håller just på att avsluta Sockklubbens påsksockor "Quill Lace" och har bestämt att det blir ytterligare ett par "Slippery", som är månadssockan för april.

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är som starar en hemligsjal till. Måste erkänna att jag är fresad men jag har inte gjort klar en enda änn. Fattar inte var tiden håller hus. Garnet ser jättefint ut och jag önskar dig lycka till med sjalen. Må gott

    SvaraRadera