tisdag 25 mars 2008

Snölandskap

Här har vi gått och inbillat oss att det snart skulle vara vår. Tulpanerna har börjat spricka ut i rabatterna och det har känts behagligt även om påsken var litet kall. Men idag kom vintern och vi vaknade i ett snölandskap, där snön fortsatte att vräka ner. Dags att ta på sig för att ut och skotta på riktigt för första gången i vinter. En av våra snälla grannar hade passat på att skotta hela uppfarten till vår carport. Visst blir man glad när man får sådan hjälp. I kväll var det dags att skotta efter att plogen kört och plogat upp en halvmeter bred och ca 7 m lång snösträng utanför vår tomt mot gatan. Det var mycket vackert och jag tog en bild av de snötäckta buskarna.

Har stickat ett par trevliga sockor efter ett mönster från mina stickvänner T. och J. i Canada (Baad Medicine). Det är deras första egna sockmönster som heter Escalier. Det är också de som har utmanat mig och andra att sticka 24 par sockor under 2008. Mina Escalier-sockor blir det nionde paret jag ska rapportera.









2 kommentarer:

  1. They're gorgeous!! Thanks so much for the kind words!!

    SvaraRadera
  2. Roligt med utmaningar.
    Ha de gott på er i snön.
    Eva.

    SvaraRadera