måndag 31 december 2007

Nyårsafton

Just när jag tittar ut genom mitt fönster ser jag några snöflingor virvla runt och ett mycket tunt lager snö bildas på marken. Något kallare ska det visst bli.
Lika fint som det är på nyårsnatten med alla fyrverkerier, lika jobbigt är det med allt som smäller när man har hund. De flesta hundar blir skotträdda och skakar i hela kroppen. Vår hund däremot tycks bara bli arg och han ställer sig vid ytterdörren och skäller alldeles förfärligt. Han har ett högt skall, så det är inte speciellt roligt. Får bara hoppas att det blir någorlunda lugnt i kväll.
Maken och jag ska fira ensamma och jag får väl ha en stickning till hands så jag inte somnar. Är ju med i Stickameras sock-klubb och det kanske blir Monkey socks jag får roa mig med.

Ett Gott Nytt År
önskar jag alla mina bloggläsare

8 kommentarer:

  1. Jag stickar också Monkey.Andra sockan...jättekul.Köpte något på hälsokost som ska lugna skotträdda hundar.Har gett Zac 2 tabletter för en timme sedan o sedan 1½ tablett vid kl.20..så får vi se!
    Önskar dig ONisse+ hund en lugn skön Nyårshelg!Stor Kram/Ella.

    SvaraRadera
  2. Oj..jag glömde säga att "ingen bilkörning"när man intagit tabletterna"...så jag har gömt bilnycklarna!Hälsning Ella.

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År själv! Jag har också börjat på Monkey, men bara första resåren....

    SvaraRadera
  4. Monkeysockan - jättefin blir den tror jag. Stickar för fullt, barnen firar aftonen med egna familjer i lugn och ro, inga häftiga smällare och fyrverkerier gäller! Barn gillar inte heller då det smäller för högt! Kram, hälsa Nisse och klappa Teddy, Kine

    SvaraRadera
  5. God fortsättning på nya året.
    Visst kan stjärnfallen från raketer vara vackert. Själva smällarna tycker inte ag heller om och absolut inte sonens hund. Må gott

    SvaraRadera
  6. God fortsättning på det nya året! Hoppas det blev en skön nyårsaftonskväll!

    SvaraRadera
  7. god fortsättning hoppas att allt är bra,
    Eva.

    SvaraRadera