måndag 25 juni 2007

Måndag igen


Ja, så är det måndag igen, solen skiner och jag startar dagen med en vända i trädgården. Allt går så fort i år, så man hinner nästan inte njuta av växtligheten. Min Flammentanz blommar för fullt och blandar sig så fint med klematisen Jackmanni. Bäst att ta en bild, ty snart har de blommat över.


Min körsbärsbuske är full med bär och det är bara att hoppas att de får vara ifred för skatorna. Min granne tipsade mig att hänga upp gamla cd-skivor och nu blänker det så fint i busken, så jag hoppas det skrämmer skatorna. Annars kan jag misstänka att de vill hämnas, eftersom jag i våras rev ner ett enormt skatbo, som de hade byggt i äppelträdet. Det tog 1½ timme att plocka ner pinne för pinne. Det var verkligen välbyggt. Jag blev så arg när jag fick syn på det, att jag tyvärr missade att fota det.

På eftermiddagen tog jag en tur till centrum och Minneva, där jag köpte en bit tyg med golfmotiv på. Jag har nämligen fått en beställning på en tygklädd pärm, som ska bli present till en golfare. Tyget var mörkblått med golfbagar, klubbor, skor och bollar som mönster. Ska börja med pärmen i morgon och återkommer med foto. Passade också på att titta in på Vetekornet för en stunds stickning. Det märks att det är sommar, då vi inte var så många där. Nästa vecka är det stängt och under juli kommer vi att träffas i Gubbens Trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar