tisdag 17 januari 2012

Tiden går fort

Förstår inte att tiden går så fort, redan tisdagen den 17 januari och ännu ingen snö som ligger kvar.  Hittills har vi bara haft ett mycket tunt lager snö vid några tillfällen, som nästa dag regnat bort. Idag är det gråväder och i morse var det halt efter gårdagens regn och nattens kyla. Med halkskydd och stavar blev det trots allt en promenad och det känns alltid bra efteråt.
I helgen hade vi besök av min bror L och svägerska V-A från Stockholm. Alltid trevligt och den här gången passade vi på att fira V-A:s födelsedag i efterskott. Enligt önskemål bestod presenten av två par sockor. 

I höstas på stickeventet i Habo köpte jag ett vantmönster med hundar och började sticka i förra veckan. Nu är vante # 1 klar (saknar tumme) och # 2 påbörjad. Är stickade i grått och vitt ullgarn (ingen märkning på härvorna). Skulle egentligen ha varit större kontrast mellan mörk och ljus för att motivet ska framträda tydligare.





Visserligen är julen borttagen och nedpackad till nästa advent, men en amaryllis med helt underbara blommor  får fortsätta att pryda mitt köksbord 






Nu är det dags för litet kaffe innan jag loggar in på Online stickcafé på FB.
Ha en bra tisdageftermiddag!

5 kommentarer:

  1. Då har ni samma väder som vi då. Inget kul alls med andra ord. :(
    Det var ett gulligt mönster, tycker man ser bra trots att färgerna ligger ganska lika. Om du byter och gör tvärtom, blir det bättre då tror du?
    Vi har också lite amaryllisar som fortfarande blommar. Det känns lite uppiggande faktisk.
    Grattis till awarden. Ha nu en fin kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina blommor! Vantarna blir så fina tycker jag.
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vantar!! Det är väl Theddy som är på dem?
    Tänk att det är så kul och bra med vantar. Man kan ha hur mycket som helst av dem :)
    Och vilken vacker amaryllis! Jag har också en som blommar nu, fast vit. Den köpte jag tom efter jul, för de är ju lika fina nu :)
    Grattis till utmärkelsen!!

    SvaraRadera
  4. Ja man får njuta av julblommorna så länge de varar tycker jag med o bara för att juölen är slut kan man ju inte kasta bort dem som fortfarande är vackra o ståtliga! Har ett par julgrupper som oxå får stå kvar tills de börjar bli mer än krassliga, men det finns några man kan omplantera sen o det är bra! Jättevackra dina vantar blir, kul mönster!=)

    SvaraRadera
  5. Så jättefin amaryllis. Har två röda i vår köksfönster. Vantarna var också jättefina. Undrar om jag någon gång ska komma över motviljan att sticka vantar. Habo det är ju inte långt borta. Är det återkommande träffar där? Krävs något särskilt för att få vara med?
    Ha det gott.

    SvaraRadera