tisdag 30 mars 2010

Nytt projekt och bekräftelse

Just nu blir det inte så mycket stickat. Jag håller nämligen på med att syprojekt. Förr sydde jag mycket kläder både till mig själv och på beställning. Nu blir det inte så ofta symaskinen kommer till användning, då jag också delvis lagt av med lapptekniken. Men åter till mitt nya projekt. En av mina grannar frågade om jag kunde sy en klänning "typ städrock" till hennes svärmor, som fyller 99 år i april. Har aldrig tackat nej till en utmaning, så svaret blev ja.

Jag använde en av hennes "rockar" för att göra ett eget mönster. Tyget är ett trikåtyg i en mörk grön ton med små vita prickar. Nu hänger den på min provdocka och jag har knapphålen och uppläggningen kvar att sy. Nu kan jag bara hoppas att beställaren blir nöjd. Lägger ut en bild när den är klar.

I slutet av förra veckan fick jag bekräftelse att jag kommit med till Stickstämman på Väddö i början av augusti. Jag har blivit bokad på följande kurser: Selbustickning, Fair Isle stickning och Tumkilar. Ser verkligen fram emot att åka på stämman, speciellt som min stickvän Kine också ska delta och vi kan åka tillsammans. Programmet för stämman är helt fantastiskt och det kommer att bli några trevliga och lärorika dagar.

1 kommentar:

  1. Vilken stämma det måste bli. Inget dåligt utbud där inte.
    Borde förstått att du även syr, ska bli kul o se resultatet.

    SvaraRadera