tisdag 16 juni 2009

En skön stund i solen

Så äntligen var solen framme en hel dag. Skönt eftersom jag skulle träffa några av mina tidigare arbetskamrater på Café Färgargården. Det är inte så roligt att sitta inomhus, när man har hela den fina trädgården att sitta i. Kul att se att så många besökare hittar till denna oas för kaffe eller lunch. Själv åt jag till kaffet en nygräddad, frasig våffla med att berg av räkor. Den smakade mycket bra. Mycket att prata om fanns det givetvis, då vi bara träffas en eller två gånger om året.














Då KM var på Aktivitscentret Granen och skulle komma hem med färdtjänsten vid 3-tiden, passade jag på att avsluta med en shoppingtur på stan för att komplettera garderoben med litet nytt för sommaren (som väl ska komma någon gång). Hade tur och hittade både byxor och passande toppar. KM hade haft en bra dag på Granen, fått god strömming till lunch och i stället för allsången (han inte tyckte så mycket om förra veckan) fått en rullstolspromenad i Vasaparken och i den på måndagen invigda nya trädgården vid Stortorget. Landskapsarkitekten hade fått inspiration till trädgårdens pergola från Park Güell i Barcelona.

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni hade en mysig fikastund. Och den där solen, den verkar gå i moln nu lagom till Midsommar! Hoppas ösregnet slutar snart, jag skall ju plocka jordgubbar idag! Men, men jag har ju plockat i regnställ och gummistövlar förr...

    Ha en skön midsommarhelg!

    SvaraRadera