fredag 24 april 2009

En händelserik vecka /An eventful week

Nog har jag blivit uppmärksammad den här veckan - litet av ett kändisskap kan man väl nästan kalla det. Två dagar i rad förekom jag i Norrköpings Tidningar. Alla jag mötte hade givetvis läst artikeln i måndags, däremot kanske inte alla hade sett fotot under "Jubelbröllop" på tisdagen. Massor av gratulationer har vi fått både personliga, på telefon och inte minst genom alla fina kommentarer på bloggen. Ett stort tack till alla från Nisse och mig. Theddy vill också passa på att tacka alla som gratulerade honom på 7-årsdagen.

Det som gläder mig mest är att artikeln mottagits så positivt av både vänner, bekanta och hemtjänstens personal. Det var ju min avsikt att ta upp saker som kanske inte alla känner till och som kan vara till hjälp för någon i samma situation som jag. Ett stort tack till Karin Hassler, NT, som gjorde intervjun och fick fram det jag ville ha sagt.

Den här veckan är det symaskinen som gäller. Stjärnkviltarna ska ha utställning på Stinsen (biblioteket) i Söderköping 8 - 29 maj. Jag har lovat bidra med "Födelsedagskvilten", en kvilt som påbörjades för 5 år sedan och som legat som ett UFO sedan dess. Måndag kväll (27/4) ska allt lämnas in och jag får hålla tummarna att jag hinner få den klar tills dess. När den bli färdig återkommer jag med bild och själva historien kring den.

I morgon lördag ska Kine, Britt-Marie och jag delta i SPA-dag hos Linkmaskan i Linköping. Det ser jag fram emot. Vi ska få både stickmassage och lära oss några nya tekniker. Återkommer med bilder därifrån.

This week I have had a great deal of attention paid to me - I suppose you can say I feel like a celebrity. Two days in a row I was pictured in our local newspaper. Everyone I met had read the article from monday (about me being a caretaker to my handicapped husband), although not everyone had seen the weddingpicture on Tuesday. We have received a lot of congratulations, both personal. telephone calls and not least all nice comments on my blog. Both Nisse and I thank you all very much. Theddy (the dog) also wants to thank you for gratulating him on his 7th birthday.

What delights me most is that the article has been so positively received from both friends, acquaintances and the nursing staff. It was my intension to point out facts that are not known to everyone and that can be of help to someone in the same situation as I am. Thanks to Karin Hassler, NT, who made the interview and so well put into words what I wanted to say.

This week I am using my sewingmachine. Stjärnkviltarna (the Quilt group) will have an exhibition in Söderköping from May 8 - 29. I have promised to contribute with the "Birthday Quilt", a quilt that was started 5 years ago and has been an UFO until now. Monday (27/4) I have to deliver the quilt and I am keeping my fingers crossed that I will be ready in time. I will come back with a picture when it is ready and also tell the story about it.

Tomorrow Kine, Britt-Marie and I will go to Linköping for a SPA-day. I look forward to that. We will have some knitting massage and also try some new knitting techniques. Will show pictures from that later.

1 kommentar:

  1. Det var ju synd att jag inte kunde vara med i lördags,men vi var på Öland för att fira att min pappa fyller 85 i dag(27:e).

    SvaraRadera