måndag 22 september 2008

Måndag igen

Start på en ny vecka igen och jag förstår inte hur fort tiden går. Redan slutet av september och idag var det höstdagjämning. Hoppas verkligen vi får några fina dagar innan hösten kommer på allvar. Det var också terminsstart för den lilla lapptäcksgruppen hos Minneva. Det första projektet är en "Convergence Quilt" med inspiration från Ricky Tims bok. Det skars remsor i olika bredder, som syddes ihop, vreds ett kvarts varv, varefter nya remsor skars och syddes ihop. Kommer att visa resultaten när de är färdiga. Till kaffet hade jag bakat en äppelkaka efter ett väl beprövat recept på Fyriskaka. Under kakan skymtar mitt prov på en "Convergence Quilt".










Sockorna jag stickat till KM är klara och de blev faktiskt riktigt bra på hans fötter. Mönstret har jag hämtat från Nancy Bush bok "Knitting Vintage Socks" och garnet är Regia i två olika grå toner.













For T. & J. I made the above socks for my husband. The pattern is from Nancy Bush`s book "Knitting Vintage Socks". The yarn I used is Regia in two shades of grey. (They look more blue here). This will be the 18th pair for my tally. The apples from yesterday are from my garden and today I made a cake with apples topped with cinnamon.

2 kommentarer:

  1. I think Joline made those socks for her dad last year for Christmas. We always seem to make or have made the same things as you!! Too funny.

    The apple cake sounds delicious.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig äppelkaka! Blir riktigt sugen.Må gott och ta det försiktigt med segar dom är luriga.

    SvaraRadera