fredag 15 juni 2007

Ett första försök

Är det inte märkligt hur lätt man drabbas av bloggsmittan. Jag har klarat mig länge nog, men nu har det blivit min tur att göra ett försök i all enkelhet.

I går var vi 10 damer från Hemstickan och Vetestickorna i Norrköping som båt-stickade på Göta Kanal. Vi startade klockan 10 från Berg och efter 7 slussar och en akvedukt anlände vi till Borensberg, där vi vände och var tillbaka i Berg klockan 17.15. Vi hade en mycket fin dag, givetvis med mycket stickning, god mat, mycket skratt och trevlig samvaro. Det var också trevligt att se vilket intresse det väckte bland övriga passagerare på båten. Vädret blev fint, trots att morgonen såg litet mörk och regnig ut. Naturen står ju i sitt finaste flor just nu och växtligheten tycks vara enorm i år. Återkommer med bilder, när jag lärt mig hur jag ska lägga in dem.

Själv stickar jag sockor till min brors barnbarn (två flickor 7 och 4½ år) och var framme vid hälen på en av sockorna. Då bör man helst sitta ostörd, så att det inte blir några felstickningar. Vilket det blev med åtföljande upprepning. När jag väl klarat hälen, hann jag sticka fram till intagningen för tårna. Där stoppade jag för att inte göra fel igen. Det bör påpekas att det var ett tag sedan jag stickade sockor senast. Ska även visa bild på sockorna, som blir så fina i Opal Crazy.

När jag kom hem möttes jag av två stormvindar, dels vår hund Theddy (en 5 år gammal pumi = ungersk vallhund), som inte gillar när matte är borta och dels en riktig storm, som höll på att förstöra mina Änglatrumpeter och Pelargoner, som jag ställt upp på altan ifall det skulle bli regn. Nu hade en tvättställning blåst ca två meter och givetvis fallit rakt på växterna. Jag vågade knappt titta, men som tur var hade endast några blad blivit skadade, så jag hoppas de klarar sig.

Nu får det räcka för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar