söndag 24 augusti 2014

Händelserika dagar

Här har hänt mycket den senaste tiden, så jag har inte fått tillfälle att skriva något på bloggen. Får därför göra en sammanfattning i dagens inlägg. Det började torsdagen den 14/8 när min älskade följeslagare Laban fyllde 12 år. Han är ett fantastiskt sällskap, som gör att ensamheten inte känns så svår.

Fredagen den 15 började mitt födelsedagsfirande med besök av blomstervännen A-M, som var förhindrad att komma på lördagen och överlämnade en jättefin bollkryss. Vi fick en trevlig och skön kaffestund på altanen.

Jag hade ju varit mycket fundersam om jag skulle fira min födelsedag, men bestämde att jag ville bjuda in vännerna till ett "invigningsmingel" och samtidigt visa den nya lägenheten. Gjorde i ordning snittar med lax, räkor och skinka/melon, ett stort fat med grönsaker och ett fat med meloner, nektariner, plommon och vindruvor. En härlig tårta med hallon och blåbär, som jag beställt på Nelins konditori (som jag ser tvärs över gatan från mitt köksfönster). Vi kunde sitta på altanen i solen mesta tiden trots att det kom några regnstänk. Totalt var vi 16 personer och jag uppvaktades med blommor i mängd.

  Jubilaren själv           




Några av gästerna   



Litet av blomsterprakten

På söndagen fortsatte firandet, då min bror och svägerska kom från Stockholm och bjöd på en läcker lunch på Knäppingen.
                          

På  måndagen fick jag ett mycket trevligt besök. Efwa (Medea), som är en kär bloggvän och inspiratör sedan flera år tillbaka, var på besök i Norrköping och ville träffas över en kopp kaffe och vad passade bättre än att bjuda in henne till min altan.
 
På eftermiddagen visste jag att det var stickcafé på Vetekornet (som är granne med mitt nya boende) och passade på att bjuda in damerna på litet frukt och dricka.
Sju av mina stickvänner på altanen utan stickning den här gången.

Igår fick jag besök av KM:s brorsdotter Ingrid och hennes mamma Kerstin (min svägerska), men då regnade det och vi fick dricka kaffet inomhus.

Ja det här var litet om vad har hänt här. Kan bara som avslutning tala om att sticklusten håller på att komma tillbaka och jag har satt igång med Surry Hills cardigan av Maria Magnusson. Kommer att passa till min "kapselgarderob" för höst/vinter. 

Det blev ett långt inlägg och ganska struligt att få ihop text och bilder, så nu är det nog sovdags snart. En ny vecka i morgon, som börjar med ett tandläkarbesök, där jag ska ta bort en tand. Inget jag ser fram emot.

2 kommentarer:

  1. Visst är det trevligt med födelsedagar, jag har klarat av min i dag. Många vackra blommor. Vad skönt att du tycks trivas i ditt nya boende. Härlig färg på din cardigan! snyggt mönster också. Kram från Mona

    SvaraRadera
  2. Härligt med så många vänner! Och vad kan väl passa bättre att lysa upp höstmörkret med än en eldigt röd cardigan.

    SvaraRadera